Konyhamalac

Minden ami konyha. Receptek, ötletek, praktikák. Receptcsere.

Most épp ennyien vagytok éhesek

Site Meter

kommentek

HTML

Mézeskalács házikó - karácsonyi receptek

2008.10.22. 04:09 | danianyu | Szólj hozzá!

A mézeskalácsházikó gyerekeknek (is) kitűnő meglepetés.



Hozzávalók:

Tészta:

1 kg liszt
30 dkg porcukor
2 csapott kávéskanál szódabikarbóna,
1 csomag mézeskalács fűszerkeverék
6 dkg vaj
2 tojás
4 tojássárgája
1 bögre méz
szabásminta

Cukormáz:

2 tojásfehérje
40 dkg porcukor


Díszítés:
színes cukorka, dió, mandula, aszalt gyümölcs




  • A mézet és a vajat külön-külön megmelegítjük. Majd valamnnyi hozzávalót összegyúrjuk. Alaposan meg kell dolgozni, hogy összeálljon, de vizet akkor se tegyünk hozzá! A tésztát pár órára pihentetjük a hűtőben. Legjobb, ha előző nap elkészítjük.


  • Lisztezett deszkán kisujjnyi vékonyságúra nyújtjuk. A szabásminta alapján késsel kivágjuk a házikó darabjait, és sütőpapírral bélelt tepsiben kisütjük. A tepsiben lazán helyezzük el a lapokat, mert megkelnek kissé.
  • Előmelegített sütőbe toljuk, közepes fokozaton sütjük.Vigyázat, hamar pirul!

  • Ha megsült azonnal levesszük a tepsiről, és nedves konyharuhára fektetjük. Így könnyebben elválik majd a papírról.

 

  • Két tojásfehérjét a fele porcukorral elkezdünk verni, majd hozzáverjük a többi cukrot is, amíg kemény habbá válik.


  • Két uzsonnászacskót egymásba csúsztatunk, a dupla zacsi sarkán pici lyukat vágunk, és az összeillő darabok szélére nyomunk belőle. Vagy sütőpapírpól formálunk nyomózsákot.
  • Mindig csak két darabot ragasztunk össze a cukormázzal, támasszuk ki, amíg megszilárdul.
  • Amikor készen áll a házikó, tovább díszítjük a maradék cukormázzal.

 


A képet koppintottam egy oldalról. Ezt nem én készítetem el.  Kb. három évvel ezelőtt csináltam egy mézeskalács házikót, de arról nem készült kép. Sajnos.

Ennek a házikónak a teteje szerintem mézeskalács lapocskákból és cukormázból áll. Díszítésnek színes gumicukrot, smarties csokit, és mindenféle apró édességet, drazsét, cukorkát, bombont használhatunk.  A képen a zöld bokrok zselés cukorból készülnek. Persze díszíthetünk csak cukormázzal is.

Ezt a tipusú fenyőfát meg lehetne úgy csinálni, hogy ételfestékket szinesített cukorsziruppal megformázni, és készítés közben többször száradni hagyni . Én úgy oldottam meg a fenyőfát, hogy a tésztából csillagformákat vágtam és sütés után ezeket cukorsziruppal összeragasztottam és cukorsziruppal díszítettem + színes tortadarával.

A sablont saját magam készítettem el a saját házunkat formáztam meg.

Egy hasznos oldal lehet azoknak, akik, még nem csináltak ilyet. Érdemes megnézni a videót, és letölthető sablon is van hozzá:

http://www.desszert.eu/mezeskalacs_haziko_keszites 

 

Címkék: ünnep karácsony ajándék gasztronómia meglepetés házikó mézeskalács

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhamalac.blog.hu/api/trackback/id/tr46725776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása